15. august 2010

Ferie

I slutten av oktober har Svend en uke ferie, og vi bestemte oss derfor å bestille en tur til varmere strøk. Det har ikke vært lett å nyte sommeren og solen, nå som Sunniva har vært så liten. Når vi drar er hun 5,5 mnd, og da kan vi kose oss masse. Temperaturene er tilsvarende en norsk sommer, og det holder når en reiser med en baby.

Stedet ble Side, Antalya, Tyrkia! Valget falt på et Sunwing resort, og en 2-roms Happy Baby leilighet. Det skal bli deilig å ha en tilrettelagt leilighet, slik at vi bare kan kose oss den uken :) En Happy Baby leilighet inkluderer blant annet sprinkelseng, vippestol, paraplytrille med solskjerm, barnestol, og leilighet på bakkeplan med inngjerdet terasse mot bassengområdet. Jeg har virkelig troa på at dette blir bra, og vi gleder oss masse!


Jeg har forresten også begynt på fødselshistorien, endelig...Så jeg regner med den er å lese innen et par dager :) Bedre sent, enn aldri!


14. august 2010

3 mnd kontroll

Det gikk kjempefint på kontrollen. Heldigvis! Nå, to dager etter, må jeg si at jeg ikke har merket noe på tulla etter vaksinene, og det er bra :) Hun hylte jo selvsagt som bare det når hun fikk de, men etter 20 min inkludert pupp og kos,var det alt glemt... Ellers var alt veldig bra! Jeg tapte veddemålet forresten, hun var ikke så tjukk som jeg trodde :)

Vitale mål:
Fødsel: 3530g, 51 cm, 37 cm h.o.
3 mnd kontroll: 6070g, 60,5 cm, 41 cm h.o.

Det er rart hvor fort de vokser! Nå har hun blitt et lite menneske. Misforstå meg rett, hun har jo vært et lite menneske hele tiden, men hun har utviklet seg og fått en personlighet. Smiler, "prater" og ler. Hun blir sint om vi holder hun som en liten baby. Hun vil opp, opp og se verden. Sitte på armen, sitte på fanget! Det er gøy å se at hun er så nysgjerrig. Hun begynner også å få mer kontroll på hendene sine, og lekene er i god bruk :) Vi gleder oss til utviklingen videre med vår lille tulle, for å ha hun er bare kos!

To dager gammel


3 mnd

Elsker deg jenta mi!

13. august 2010

Fornøyd kjæreste som har blitt tatt med

Fornøyd kjæreste som har blitt tatt med på overraskelsesdate idag:) ante ingenting! <3

11. august 2010

Regn = innedag

Etter å ha blitt ganske sjokkert, og glad, etter å ha våknet til Sunniva som bestemte seg for å sove hele natten frem til 07.30, ble jeg rimelig lei når jeg så været utenfor vinduene! Jeg HATER nemlig regn, alt er så vått... Jeg fikk sniki meg en tur på trening, før pappan måtte på jobb, men resten av dagen har blitt tilbringt inne. For å underholde en ganske så aktiv liten krabat inne hele dagen, må en gjøre litt forskjellig. Så store deler av dagen har gått i å leke, og å la Sunniva se seg i speilet. Veldig moro å se hvor kry hun blir av å se en annen baby :p Når Sunniva har sovet, har jeg endelig fått gjort ferdig invitasjonene til navnedagen vi skal ha midt i september. En byrde har fallet fra mine skuldre.

Når Sunniva ble født, fikk hun endel leker, men det meste har ikke egnet seg enda. Igår tok jeg frem disse lekene, og det var en slager :)

5 nye leker + 1 "gammel"
Den "gamle" er den øverst til høyre


"Jeg klarer å holde den selv"


Trener daglig, og koser oss på teppet.
Sunniva er oppvakt og følger med :)

Men, nå er det tid for senga. Imorgen er det 3 mnd kontroll, og det betyr de første vaksinene! Det går nok bra, er nok meg det er verst for. Vi har veddet om hvor mye hun veier, og hvor lang hun er blitt. Så får vi se hvem som vinner, men blir nok meg som stikker av med seieren :p

4. august 2010

Sunniva har knekt koden! Nå skjønner hun

Sunniva har knekt koden! Nå skjønner hun at hendene kan brukes til å leke med:p

2. august 2010

Oslo-dag

Fordelen med å bo i Lier, er at det tar en knapp halvtime å kjøre til hovedstaden. Pappan hadde fri idag, og vi ville bare kose oss og tilbringe dagen sammen. Vi hadde et lite ærend i Oslo, så da tenkte vi at hvorfor ikke gjøre en dag ut av det? Så vi dro innover i 10.30-tiden, og møtte et folkehav av turister. Ganske fasinerende å se alle menneske som kommer for å se Oslo :p Og apropo folkehav; å gå med barnevogn i storby med mange mennesker, er et hat. Uansett kom vi oss opp Karl Johan, og fikk shoppet litt. Blant annet bursdagsgaver, scrappeting og sommerklær til Sunniva som passer når vi skal på tur i oktober. Veldig kjekt med salg da :) En is på Mövenpick er et must når en er i Oslo! Etter den ble fortært, plukket vi opp tanta til Sunniva. Da ble det matlaging og hyggelig samvær i den nye leiligheten hun og samboeren har kjøpt.

Sunniva og super-Ingrid

Etter et bad og litt mat, sover nå Sunniva! Godt timet, for nå begynner "Mitt hemmelige tenåringsliv" på Fem. Helt frelst!

1. august 2010

Ammeinnlegg

Da jeg ble gravid, tenkte jeg jo at jeg så gjerne ville amme. Jeg ville "slippe" mye styr med flasker osv, og heller bare kunne "slenge" frem puppen når ungen ble sulten. Men, jeg ante virkelig ikke at ammeinnlegg var så dyrt. Jeg har kjøpt Libero sine, og hvis jeg ikke tar feil, koster vel ei pakke med 40 stk rundt 45-50,-. Jeg bruker å skifte morgen og kveld, og da holder faktisk denne pakken kun i 10 dager. Pengesluk, mener nå jeg! Så jeg har en stund vært på leting etter vaskbare ammeinnlegg. På apoteket har de ammeinnlegg i ull, men jeg syns det har vært så altfor varmt nå i sommer.

En dag kom jeg over en annonse på en nettside, hvor det tilfeldigvis ble reklamert for ammeinnlegg. Tre bjørner solgte ammeinnlegg av bambus og bomull til kun kr 119 for to par! Jeg kastet meg over disse, og bestilte like greit to pakker, altså fire par til sammen. Jeg har nå brukt de i en dag, og jeg er superfornøyd! De kan kjøres i vaskemaskin og tørketrommel, så de er myke og gode.


Anbefaler disse!

Det var dagen lille tips fra meg!