25. juni 2010

Hjelp!

Det er ikke mulig å beskrive hvor fort jeg syns tiden går. På onsdag var tulla 6 uker alt, og jeg har enda ikke fått rotet meg til å skrive fødselshistoren... Skam meg! Jeg får besøk av lillesøster i helga, så skal se om jeg ikke får gjort det i løpet av helga en gang :) Skal uansett ha den inn i album sammen med gravidbildene mine, så må jo skrable ned litt snart.

På onsdag var vi også på kontroll på helsestasjonen, og fikk litt av et sjokk da jeg så vekta på den lille klumpen min. Jaggu veide hu 4790g, ikke 4200g som jeg tippet :p haha! Men hu spiser godt, så skulle bare mangle at de tilkommende bollekinnene og valkene viste økt vekt i tall også. I forbindelse med besøk St.Hans aften, la vi tulla for kvelden på eget rom slik at hun ikke skulle høre så mye bråk. Der sov hun like godt som hun gjør med oss, så nå ligger hun der permanent. Tar kortere tid før hun sovner, og sover mye lengre intervaller av gangen. I natt sov hun fra 20-04, og til 07 :) Så det var en stor suksess!


En stk fornøyd baby :)

Til slutt vil jeg gratulere en av mine beste venner Miriam og hennes samboer Marius så masse med lille herlige Nathalie, som ble født på Haukeland onsdag 23.06 :D

  
Bildet er fra google


post signature

16. juni 2010

Finværet :)

Endelig er sommeren her! Varmen er så deilig. Igår var vi ute i 3 timer, og det var så herlig! Imorgen skal jeg hente et UV-telt som skal være like bra som faktor 50+, så da kan jeg ha med meg Sunniva mer ut i det fine været. Så igår gikk vi en lang tur, og det var helt fantastisk. Sunniva sov hele tiden, og mamman fikk leet på den dvaske kroppen :p Nå er det bare en uke til jeg skal begynne å trene igjen, og nå bare gleder jeg meg :D


Koser seg i sommerkjole :)

Lille tulla har begynt å smile, og hun er SÅ søt! Gleder meg til hun begynner å le, det er så herlig :)

                                  Smiiil!



post signature

14. juni 2010

Mobil

I mai i fjor mistet jeg min kjære Samsung-tlf i Bergen. Det var den beste mobilen jeg har hatt noensinne, og det var virkelig forferdelig å miste den! Da jeg allikevel måtte ha meg ny tlf, skulle jeg prøve en helt annen en. Da kjøpte jeg meg en touch-tlf fra LG, etter å ha lest utallige tester. Jeg fant ut at den ikke skulle være så verst! Nå i det siste, har jeg merket at reaksjonen på tlf er dårlig. Det orker jeg bare ikke! Samt at tlf plutselig bare avbryter tlfsamtale når jeg snakker. Så jeg er litt imot touch-tlf for tiden, men det kommer bare flere og flere på markedet!

Så da var det igjen på tide med en helt ny :) Valget falt denne gang på Sony Ericsson J10i2 Elm Pearly Rose. Dette er en av GreenHeart-tlf til SE, og jeg er superfornøyd så langt! Akkurat de funksjonene jeg trenger, når jeg finner ut hvordan jeg kommer meg på facebook på den :p Tanken bak GreenHeart er at den er miljøvennlig. Både at den er lagd av gjenvunnet materiale, og at emballasje osv tlf er pakket i er minimal. Det var ikke med bruksanvisning engang, men den leser jeg igrunn ikke uansett. Det viktigste, som det å få av lokket bak for å sette i batteri og sim-kort, var tegnet opp på selve eksen tlf kom i. Så nå gleder jeg meg til å ta i bruk den nye tlf! :)

Mitt nye vidunder!
Bildet er lånt fra Google


post signature

10. juni 2010

4 uker

Igår var tulla 4 uker! Timene og ukene flyr, og fant ut at jeg ikke hadde postet et innlegg siden 27.mai! Det blir nok litt bedre når jeg får kveldene for meg selv igjen. Prøvd å legge Sunniva kl 20 de siste dagene, men uten hell... Sovner ikke før i 22-tida uansett :p Så er vel kanskje litt tidlig, men vi prøver litt til...

Det har ikke skjedd stort her de siste ukene. Forrige helg var jeg hjemme i Porsgrunn en tur, blir fort kjedelig når pappan har jobbehelg. Da hadde vi en koselig dag med Christina og Ada Lavendel, hvor vi koste oss med piknik i Brekkeparken i Skien. Vi var også i campingvogna med mamma og pappa, som vi også skal i helgen :) Samt et babytreff med andre mødre i Grenland. Det blir hyggelig :p

Helsesøsteren var her forrige torsdag, og hun var superkoselig :) Gleder oss til å gå på kontroller til henne! Da hadde hun med seg tran til tulla, og det elsket hun! Begynte for et par dager siden, og hun får kun noen dråper. Smatter og koser seg :)

Nå er det bading før det er kveldsmat og legging for Sunniva :)



God natt, alle sammen :D

post signature


27. mai 2010

Ut på tur

Da var pappan reist på jobb, og Sunniva og meg bestemte oss for å gå en liten tur. Jeg merker at jeg ikke orker å gå så veldig langt enda, men en liten stund går fint. Merker fortsatt litt i bekkenet, og orker ikke fremprovosere vondter :p Så da tar jeg det heller litt rolig. Men formen skal jo tilbake dit den var før svangerskapet, om ikke bedre, så ut på tur må man :) Ca 15 minutters gange fra her vi bor, er det et tjern hvor mange samles om sommeren, bader og koser seg i sommervarmen. Foreløpig er det ikke mange som ferdes hit, så idag gikk turen dit :) Jeg hadde med med siste eksemplar av bladet "Mamma", litt melkesjokolade og vannflasken. Vi satt der ca en halvtime, og det er deilig å komme seg litt ut i sola og frisk luft. Lille tulla elsker jo vognen sin, og slukner på et sekund :p


Ikke siste gang vi sitter her i sommer :p


Lunt og godt nedi vogna



post signature

26. mai 2010

2 uker

Tiden flyr!! Det er allerede 2 uker siden lille tulla kom til verden. Allikevel føles det som om vi har hatt henne i måneder allerede! Rar følelse... Heldigvis har vi hatt pappan hjemme i 2 uker også, og det har vært utrolig koselig å være oss 3 sammen :) Men imorgen begynner han på jobb igjen, og det kommer til å bli veldig rart... Vi kommer til å savne han masse!!



Sunniva har allerede vært en tur i Porsgrunn, og i dåp til sin bestevenninne Ada Lavendel. Hun var en engel under hele seremonien. Dagen før dåpen, møttes de for første gang, og en kan fort se forskjell bare på et par måneders forskjell i alder. Rart å tanke på at Sunniva skal bli så fort stor!!


Ei noe trøtt og misfornøyd Ada,
med Sunniva som ser litt forstyrret ut :p

Nettene er fortsatt ingen rutine på, ikke at vi forventer det heller med ei tulle på 14 dager.  Som regel sover hun fra 00-05, deretter litt mat for så å sove igjen :) Så skal ikke klage :p Hun elsker å ligge i vognen og å sitte i vippestolen sin. Hun har festet blikket sitt nå, og jeg gleder meg så til vi kan få litt mer kontakt med henne :) Ammingen går fortsatt fint, men gulper litt. Men det er vel kanskje sånn babyer er...


Tulla som koser seg i vippestolen,
mens mamman tok seg en dusj.

Mamman har det også bra om dagen. Formen bedres dag for dag, og kroppsformen begynner også å komme tilbake i sin gamle form. 4 uker igjen til trening igjen nå, og jeg gleder (og gruer) meg som en liten unge!! I mellomtiden er det gåturer med tulla som gjelder, selv om jeg ikke orker så veldig langt enda. Koselig er det uansett :)



post signature

19. mai 2010

Søvn!

A-menneske! Det sier litt om når jeg liker å sove... fra 22-23-tida pleier jeg å være klar for å hoppe i bingen. Etter 2-3 netter uten så mye søvn, merker jeg fort at humøret ikke er helt på topp. Sunniva har da sovnet rundt 05-tida, og sovet til 10-11. Så noe søvn har det jo vært. Men, i natt sovnet hun i vuggen sin i 21-tida, og sov jaggu til 07.15. Dette var med to matpauser i løpet av natta, men hun sovnet med en gang igjen etterpå!! Det er jo helt vidunderlig. Håper hun fortsetter den trenden :)


Sunniva i kurven hun sover i om natten:)
Pappa Svend hadde denne når han var baby

Nå skal vi på Liertoppen kjøpesenter en liten tur, men først en runde med mat og bleieskift. Greit å finne på noe når pappan er på skolen et par dager denne uken.

Ha en fin dag i sola :D


post signature