3. januar 2011

TV

Helt siden i høst, når vi flyttet til nytt hus, har vi faktisk ikke hatt tv. Eller, vi har jo tv, men det står på loftet! Det ble så mye styr og ordne med parabolen, at vi fant ut at vi ikke orket det. Jeg viste jeg ville klare å ikke å ha tv, for den første tiden når vi hadde kjøpt leiligheten vår i Tønsberg, hadde vi heller ikke TV. Folk ser rimelig dumt på meg når det er snakk om noe på TV, også sier jeg at det kan jeg ikke være med å kommentere, for vi har ikke TV.

Det er deilig å ikke ha TV synes jeg, men det blir nok til at vi får det etterhvert igjen. Det er ikke så mange tingene jeg savner med TV´en, men en av favorittseriene mine "Home and away" savner jeg jo litt egentlig. Jeg får meg en liten dose innimellom, når jeg er hjemme i Porsgrunn! "God morgen Norge" hadde vært hyggelig å hatt i bakgrunnen nå i permisjonstiden, men overlever det også! En har jo alltids radio med p4, en god bok eller dataen.

Jeg må også få nevne at en får gjort så utrolig mye mer husarbeid uten TV. Jeg synes det er deilig å ikke være avhengig av noen programmer. Har jo selvsagt lastet ned litt filmer osv, for å ha litt kos med samboen. Har også nettopp sett sesong en av "Dag", for hørte at det var bra! Nå om dagen, ser vi "Nurse Jackie" som samboeren fikk til jul. Så i forhold til god underholdning, savner jeg jo TV litt. Er jo ikke helt på jordet heller :p

Det var dagens lille innrømmelse/avsløring! Hadde du klart deg uten TV?

Bildet er lånt fra Google

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar