16. oktober 2010

Navnedagskjolen

For lenge siden skrev jeg at jeg skulle legge ut bilde av kjolen Sunniva hadde på seg på navnedagen sin. Så da må jeg jo holde det jeg lover. Svigermor har sydd denne kjolen, og jeg syns det ble kjempefin. Hun hadde hvit strømpebukse med hjerte på og blonder i rompa, hvit body under og sånt sløyfebånd i håret(rettelse; på hodet!).

Kjolen

Detaljer; en slags blomst.
Blomstermønstrede stoff

Bolero/jakke i ull og silke

Detaljer med "blomster" og snirkler av rosa tråd

Denne kjolen er brukt i flere anledninger enn navnedagen. På navnefesten til lille Nathalie, og i 60-årslaget til svigerfar. Det er gøy å kle på tulla i finstas, pluss at det ikke er noen andre som har det samme plagget.


Sunniva i finstasen <3


3 kommentarer:

  1. Helt nyyydelig antrekk til den lille. Er jo til å smelte av!:)

    SvarSlett
  2. Du ser så godt ut Veronica! Og forresten, dette er kanskje litt langt fram i tid, men kommer dere til å være noe i Porsgrunn til jul? :)

    SvarSlett
  3. Takk for det :)

    Ikke langt frem i tid det, om 5 dager er det jo bare 2 mnd til julaften! hehe...
    Vi skal feire selve julaften her, men selvsagt skal vi til Porsgrunn også. Vet ikke når vi reiser nedover, men blir nok 2.juledag eller noe sånt. Svend har jo ikke fått turnus, så vi får nesten se på det litt senere! Vil jo veldig gjerne møtes :D:D

    SvarSlett