9. oktober 2010

Safe Babyfeeder

Helt siden Sunniva ble født, har jeg tenkt at en dag vil jeg hun skal ha en babyfeeder jeg har sett på apoteket. Nå er det ikke mange dagene før hun er 5 mnd, så igår kjøpte jeg en.
Babyfeeder :)
(Bildet er lånt fra Google)

Jeg prøvde med en bit banan og Sunniva elsket det! Smattet, og slurpet og koste seg :) Skjønte med en gang hvordan dette funket, og plutselig var det ikke mye banan igjen. Anbefaler virkelig denne til babyer som er på smaksstadiet!

NAM,NAM!


Nå om dagen får hun smake på masse. Under frokosten idag, så skjærte jeg en agurkskive til henne, og den og smasket hun ganske bra på.


Hun har et godt grep rundt hånda mi,
så ikke agurken skal bli borte.

Det er veldig gøy å introdusere fast føde på tulla, og siden jeg allerede skal ut i jobb om 3 måneder, tenkte vi det var greit å begynne med fast føde slik at hun er vant til mat i tillegg til melk. Så derfor har vi også begynt å venne henne til morsmelkserstatning. Hun har fått grøt på kvelden i måned allerede, og først nå begynner hun å ville ha det. Jeg er virkelig glad for at vi begynte litt tidlig! Grimasene hun kommer med er helt utrolige, og veldig morsomt.

Måltidene til Sunniva ved 5mnd alder:
Melk til frokost 08.30
Melk og grønnsakspure/fruktmos/fruktyoghurt til lunsj 12.00
Melk 15.00
Tran, melk og grøt 18.00

3 kommentarer:

  1. Så heldig Sunniva er som har to flotte foreldre som tenker på alt. Veldig greit å venne hun til ting allerede nå når du snart skal i jobb. :) Veldig greit å lese litt sånne erfaringer, så man får litt ideer til egne barn etter hvert:)

    SvarSlett
  2. Hehe, så herlige bilder, her koser hun seg:-) Den der var veldig smart forresten, hvor har du kjøp den?

    SvarSlett
  3. Ja, det var virkelig en slager :)
    Den har jeg kjøpt på apoteket, men de har den sikkert også på barnas hus og lignende butikker.

    SvarSlett