5. februar 2010

Musikk for det ufødte barnet

Til min bursdag i år, fikk jeg av min beste venninne Miriam, en cd. "Musikk for det ufødte barnet". I omtalen av cd´en står det blant annet "Når det gjelder hva slags musikk man skal spille, ser det ut til at harmonisk musikk er best for barnet. Vi oppmuntrer foreldrene til å finne harmonisk musikk som de selv trives med, og prøve seg frem og kjenne etter hvordan de oppfatter at barnet liker det.(...)Barnet husker sanger, kjenningsmelodier fra TV eller radio og andre lyder fra fostertiden."
På cden er det musikk fra kjente komponister som blant annet Bach, Vivaldi, Debussy og Mozart. Rolig og behagelig klassisk musikk. Det fosteret hører i når det ligger i magen, klarer å gjenkjennes når det er ute, og kan av dette bli rolig. Jeg har prøvd å høre på denne cden minst 3 ganger i uken, men burde vel kanskje ha hver dag som mål. Det kan bli en utrolig stor hjelp, hvis denne cden har en effektiv på lille tulla når hun er urolig.







Høretelefonene står ikke på magen av seg selv, må ha genseren over :)


Så når jeg tenker meg om ang dette med at fosteret kjenner igjen ulike lyder fra svangerskapet, er jeg sikker på at hun kommer til å bli like avhengig av "Home and away", akkurat slik som meg :)

-Blogges-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar