16. februar 2010

Sliten i formen

om dagen er jeg helt kjørt, så kveldene, spesielt, går til avslapning. Sliten, trøtt og endel vondt i hodet, pluss bekkenplagene. Er SÅ glad for at det er OL nå, så er det som regel noe spennede å se på. Skiskyting og kunstløp er favorittene, med hopp og langrenn hakk i hæl... Curling og aking (tror de har gått bort fra navnet BOB), syns jeg ikke er noe moro i det hele tatt å se på. I hendene har jeg som regel et strikketøy, syns det er så deilig å slappe av med. Etter at jeg gjorde ferdig noen prosjekter på søndag, steg motivasjonen for fullt igjen. Igår gjorde jeg nesten ferdig (mangler bare et strikk i livet) en ullebukse lille tulla skal ha til vinteren. Så igår kveld begynte jeg på jakken. Det er alltid gøy å begynne på noe nytt.


















 Egentlig skulle det være faststrikkede sokker på buksen, men laget heller en litt bredere kant nederst slik at tulla kan bruke den lenger.





















Mønsteret på buksen




















Den påbegynte jakken. Matcher buksen i mønsteret i bunnen, etterhvert går den i litt annet mønster, og det skal blant annet være påsydde blomster som jeg tenkte jeg ville ha i en lillafarge. Til dette settet er det også en matchende lue, pluss at jeg nok lager et par sokker i samme farge som blomstene.


Jeg har trua på at dette settet kommer til å blir fint, og bli brukt masse av lille tulla til vinteren. Da er det godt med ull for en liten kropp :)

slapper av med full motivasjon frem til energien tilbakekommer, noe jeg håper ikke er lenge til. Imorgen er det jobb igjen, og jeg må si jeg gleder meg til å se kollegaene mine igjen! Det er ikke noe gøy å være hjemme i sliten form....

5 kommentarer:

  1. Flink du er Veronika! :) Skal lære meg og strikke den dag jeg blir gravid også!:p Har skjønt at det er godt tidsfordriv, og strikkeklær er jo det søteste på små barn.

    SvarSlett
  2. Retta på retta og retta på vranga men vrang på retta eller var det vrang på vranga? !!!

    SvarSlett
  3. Det blir mønster det Miriam :p hehe...

    Takk Anne, gøy å strikke til lille tulla mi :) Og godt tidsfordriv, sliter med bekkenet så godt å ha noe å gjøre...

    SvarSlett
  4. huff da:/ Det er ikke noe stas nei:(

    SvarSlett