1. august 2010

Ammeinnlegg

Da jeg ble gravid, tenkte jeg jo at jeg så gjerne ville amme. Jeg ville "slippe" mye styr med flasker osv, og heller bare kunne "slenge" frem puppen når ungen ble sulten. Men, jeg ante virkelig ikke at ammeinnlegg var så dyrt. Jeg har kjøpt Libero sine, og hvis jeg ikke tar feil, koster vel ei pakke med 40 stk rundt 45-50,-. Jeg bruker å skifte morgen og kveld, og da holder faktisk denne pakken kun i 10 dager. Pengesluk, mener nå jeg! Så jeg har en stund vært på leting etter vaskbare ammeinnlegg. På apoteket har de ammeinnlegg i ull, men jeg syns det har vært så altfor varmt nå i sommer.

En dag kom jeg over en annonse på en nettside, hvor det tilfeldigvis ble reklamert for ammeinnlegg. Tre bjørner solgte ammeinnlegg av bambus og bomull til kun kr 119 for to par! Jeg kastet meg over disse, og bestilte like greit to pakker, altså fire par til sammen. Jeg har nå brukt de i en dag, og jeg er superfornøyd! De kan kjøres i vaskemaskin og tørketrommel, så de er myke og gode.


Anbefaler disse!

Det var dagen lille tips fra meg!

2 kommentarer:

  1. Flott tips! det skal jeg ta med meg.. for lille tulla mi ville ikke ha pupp lengre når jeg var så lenge vekk på skolen.. håper å kunne amme neste mann når den kommer :)

    SvarSlett
  2. Noen ganger fungerer det bare ikke å amme, men det er jo fryktelig kjekt :)

    SvarSlett