17. august 2010

Livsstilsendring

Da var jeg endelig igang! Nå skal det blir andre boller, eller igrunn skal det ikke bli noen boller :p I alle fall ikke i ukedagene! Forrige uke trente jeg 3 ganger, og det håper jeg å få til hver uke. På trening er det barnepass, og Sunniva har vært der to ganger allerede. Det har gått kjempefint, så det skal vi absolutt fortsette med :) Greit å ha noe å finne på på tunge regnværsdager i høst.

Jeg vil ikke legge ut tall og bilder her, men kan godt komme med en oppdatering hver uke. Jeg har mål i form av vekt, for å motivere meg selv, men jeg har endret livsstil mest for trivsel og velvære. Første mål er 4 kg, og håper å nå dette på 6 uker! Så får vi se :)

Dagens frokost

Det er i alle fall veldig deilig å komme igang med trening igjen, selv om det er så utrolig vondt å være støl de første dagene!

Legger ved et lite skrytebilde av den lille tulla mi fra igår:) Herlige lille skapning!


<3

6 kommentarer:

  1. Spenennde med livstil endring :) Lykke til,gleder meg til å følge med!
    Meeen en ting,den frokosten der er ikke bra når man skal gå ned i vekt.
    For det første,ost og leverpostei er fy-fy.
    Gå heller for magre kjøttpålegg,da kutter du ut fettet med mer halvparten! På en brødskive med ost,kan du spise 3 skiver med kokt skinke ;)Tilsvarer like mye kalorier og fett. . .
    Og kun en skive av gangen,og spis hver 3 time :) Kan gjerne spise ett eple eller lett yoghurt ved siden av skiven.

    SvarSlett
  2. Takk for gode tips, og vet igrunn dette fra før:p Men jeg må også tenke på at jeg ammer. Har lest litt angående "slanking" og amming, og jeg har derfor valgt det sunneste alternativet. Vita hjertegod ost, og god-og-mager leverpostei fra Gilde. Rike på proteiner, minde karbohydrater, og mer umettede fettsyrer. Spiser to brødskiver til frokost og lunsj/ eller 40 g havregryn. Bruker alltid skummelt melk. Middag begrenser jeg til en posjon, og mer kjøtt/fisk og grønnsaker/salat enn poteter/ris/pasta.De to siste måltidene spiser jeg enten en brødskive eller to knekkebrød, og alltid proteinrikt pålegg med grønnsaker ved siden av. Det blir nok noe helt annet når jeg ikke ammer, men føler det er viktig å spise sunt og variert slik at lille tulla får i seg det hun trenger. Merker allerede at dette hjelper, så akkurat nå føles det som en riktig "diett". :)

    SvarSlett
  3. Glemte å skrive at vi aldri har saus i uka, og jeg drikker masse vann også :)

    SvarSlett
  4. Tror det er lurt jeg, Veronica :) Og uansett, bare å kutte ut godteri og begynne å trene hjelper på kiloene! (og jeg snakker av erfaring :p) Lykke til! Og bare pling hvis du ønsker en treningskamerat! eller venninne... :p
    Sunniva er verdens søteste lille jente!!

    SvarSlett
  5. Takk for det :) Det er litt tungt i begynnelsen, men det hjelper å være sta og viljesterk! Jeg plinger på jeg vettu, neste uke har jeg ingen planer, og vil mer enn gjerne finne på noe! :D

    SvarSlett
  6. så flink du er veronica!
    om jeg bare hadde greid det hadde jeg vært fornøyd.. du er utrolig flink ja..

    nesten naboen vår har fortalt at hun kutta ut med KUNN brus gikk hun ned 10 kg på kunn noen uker! men skal sies at jeg aner ikke hvor mye hun drakk føre hun slutta altså..

    så jeg tenkte å prøve å slutte med det i allefall å drikke andre ting..

    Lykke til videre Veronica :) Klem

    SvarSlett