25. august 2010

Helg og babysvømming

På fredag rett etter Svend kom fra jobb, dro vi til Porsgrunn. Helgen bestod av kos med familien, besøk hos en herlig gutt som heter Magnus og familien hans. Jeg begynte å passe Magnus når han var 6 mnd, og det er så koselig at vi har god kontakt enda:) En barnefri lørdagskveld som ble tilbringt med Christina og Lars hvor vi spiste deilig kyllingburger og hadde Wii-konkurranse. Gutta mot jentene! Jeg tror gutta vant til slutt... Jaja, tåler å tape jeg! Søndag besøkte vi først oldemoren til Sunniva et par timer, før det bar til Herøya for å se pappan sykle i mål når han syklet HIPtiern! Han fullførte ca 11 mil på 4 timer, og jeg er superstolt av han! Jeg blir sliten bare av tanken...

Sunniva i fin drakt mormor har strikket :)


Sunniva og Magnus :)

Tidlig mandag morgen dro vi hjem, og Sunniva og meg var klare for babysvømming! Sammen med 10 andre herligheter, koste vi oss i vannet ca 20 minutter. Første gangen skulle babyene bli kjent med vannet, men Sunniva har vært i svømmehall to ganger tidligere i sommer, så det gikk kjempefint. Eneste som jeg synes er litt kronglete, er det praktiske rundt det å ha en baby alene med seg i garderobe osv. Det var jo lekegrind der, slik at jeg hadde et sted å legge henne. Jeg synes allikevel det er knotete. Instruktøren sa at vi skulle gjøre et lettest mulig.  Så etter badingen tørket jeg ungen og meg selv, tok på oss tøy og dro hjem. Lille tulla badet heller før hu la seg. Er det noen som har en bedre idé?


Ei fornøyd tulle som har kost seg på babysvømming :)

Nå har jeg "huset" for meg selv, pappan er med kamerater. Tulla sovnet på et blink kl 19, etter å ha vært med mamma på trening. Mamma trente Core, og Sunniva lå under babygymmen i barnepassen. Så tiden skal brukes til avslapping og strikking :) Ha en fin kveld, alle sammen! 

2 kommentarer:

  1. Oi så stor Magnus har blitt!! =) Har ikke sett han på mange år jeg! Når det kommer til babysvømmingen har vi fått beskjed om at de små ikke skal dusje. Så vi tørket også bare Nathalie og badet hun når vi kom hjem for å "skylle av" klorvannet. Jeg dusjet da :) hehe. Synes uansett det hadde vært veldig skummelt å ha hun i de dusjene, vannet kan jo skifte temperatur på et blunk og man har jo ikke kontroll på temperaturen i det heletatt der.

    SvarSlett
  2. Ja, fikk beskjed om at de ikke trengte å dusje før. Det er veldig skummelt å holde de små i dusjen, de blir så glatte. Da er ikke vi de eneste som gjør det sånn, så da kan det ikke være så dumt :)

    Ja, Magnus er blitt stor! Han er 10 år. Men like snill og god som han alltid har vært :)

    SvarSlett